بیماران سرطانی چگونه پزشک خود را انتخاب کنند

بیماران سرطانی چگونه پزشک خود را انتخاب کنند

« چگونگی انتخاب پزشک توسط بیماران سرطانی »
طبق آخرین تحقیقات پزشکی ؛
بیماران سرطانی چگونه پزشک خود را انتخاب کنند؟
پزشک متخصص سرطان لازم است علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی، به نیازهای روحی و دغدغه های آنها نیز توجه کرده و در حد توان و نیاز بیماران سرطانی سعی در برقراری ارتباط با او داشته باشد.

برقراری رابطه در روند درمان

این مسئله که با دکتر خود احساس راحتی کنید، بسیار مهم و قابل توجه است. برخی فقط به معروفیت و توانایی علمی پزشک اهمیت می دهند اما اینکه چقدر رابطه خوبی با دکتر خود داشته باشید، باعث می شود تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مراقبت ها را برای خود بگیرید.
همچنین مهم است درباره نگرانی های خود در زمینه اینکه چطور سرطان بر زندگی شما تأثیر می گذارد و چه کارهایی باید انجام بدهید، بحث کنید.

1- هرگز مخفی کاری نکنید و اطلاعاتی را که پزشک لازم دارد در اختیار او قرار دهید. در مورد عادت های خود صادق باشید، حتی اگر عادت هایی مانند سیگار کشیدن و الکل نوشیدن دارید که از گفتن آنها خجالت می کشید.
2- داشتن نقش فعال در روند درمان خود باعث دریافت بهترین مراقبت ها از پزشک، پرستار و سایر کسانی که به شما خدمات درمانی ارائه می دهند، می شود.
3- از برقراری رابطه و گرفتن کمک خجالت نکشید. هرکس در زندگی و اطراف شما توانایی و مهارت خاصی دارد که در مسیر درمان بیماری ممکن است به آن نیاز داشته باشید. آنها می توانند به سوالات شما پاسخ دهند، از خودتان یا خانواده تان حمایت کنند یا در زمینه های مختلف، اشخاص و مکان های نزدیک به شما را معرفی کنند.

چقدر نیاز است که بدانم

برای شروع برقراری ارتباط و صحبت با پزشک خود، اولین قدم این است که تصمیم بگیرید چقدر می خواهید در مورد سرطان و روند درمان خود بدانید.
ممکن است شما بخواهید در مورد همه جنبه های سرطان بحث کنید. برخی احساس می کنند اگر همه چیز را درباره سرطان بدانند، بهتر می توانند آن را کنترل کنند؛ به همین دلیل می خواهند همه حقایق را بدانند. آنها می خواهند کاملا سرطان را بشناسند و همه چیز را درباره درمان و آنچه در انتظارشان است، بدانند.

در مقابل، ممکن است اطلاعات کمی بخواهید. برخی افراد اگر به یکباره جزئیات زیادی را دریافت کنند، افسرده می شوند. آنها با جزئیات امور پزشکی خسته می شوند و ترجیح می دهند اکثر تصمیمات را به دکتر واگذار کنند.
صحبت با دکتر کار ساده ای نیست اما می توانید آن را یاد بگیرید. نترسید از اینکه برای دکتر خود مشخص کنید چه میزان اطلاعات می خواهید دریافت کنید.

تبادل اطلاعات

هر پزشک روش خود را برای کمک به بیماران در مورد سرطان و درمان آن دارد . برخی از پزشکان و بیماران، شنوندگان بهتری نسبت به بقیه هستند. به همین دلیل یک دکتر مناسب برای یک نفر لزوما نمی تواند دکتر دلخواه شما هم باشد. برخی پزشکان با وجود تبحر و صلاحیت علمی بالا، توانایی برقراری ارتباط یا حوصله صحبت با بیمار را ندارند. اما بدانید که ارتباط خوب، نقش کلیدی در درمان به ویژه از بعد روانی دارد. بنابراین حتما به این موضوع فکر کنید که چه انتظاری از پزشک خود دارید و حتما این انتظارات را با او درمیان بگذارید.

خبرنگار: مریم گرابیان

اسکرول به بالا
Scroll to Top