ایمونوتراپی چشم اندازی برای درمان سرطان های لاعلاج

ایمونوتراپی چشم اندازی برای درمان سرطان های لاعلاج

ایمونوتراپی چشم اندازی روشن برای درمان سرطان های لاعلاج

۹۰ درصد بیماران سرطان ریه سیگاری هستند.

متخصص سرطان، ایمونوتراپی را شیوه درمانی پیشرفته برای درمان سرطان های لاعلاج اعلام کرد و گفت: ایمونوتراپی چشم انداز روشنی برای درمان سرطان های پیشرفته ای مانند کلیه، کبد، ریه و ملانوم است.

دکتر پیام آزاده دبیر علمی سومین کنگره بین المللی کلینیکال و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال هنکولوژی ایران افزود: برخی از بیماران سرطانی که با شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی درمان نمی شوند با این شیوه درمانی پیشرفته می توان معالجه کرد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت این روش خیلی بیشتر از شیوه های درمانی موجود است، گفت: این روش سبب مهار برخی از سرطان های پیشرفته می شود و آخرین دستاورد برای مقابله با برخی از سرطان های پیشرفته است.

آزاده ادامه داد: ایمونوتراپی سبب از بین رفتن سلول های سرطانی بدون آسیب به سایر نقاط بدن می شود و در این شرایط رادیوتراپی و شیمی درمانی هم کارایی بیشتری خواهند داشت.

وی داروهای ایمنونوتراپی را بسیار پیشرفته اعلام کرد و افزود: این شیوه درمانی هم اکنون در ایران هم انجام می شود.
وی سیگار را مهمترین عامل ابتلا به سرطان ها اعلام کرد و گفت: کشنده ترین وسیله ای است که به دست انسان ساخته شده، دخانیات است.

وی ادامه داد که مردم آلودگی هوا و پارازیت به عنوان عامل ابتلا به سرطان ها می دانند و از این موضوع نگران هستند. اما مهمترین عامل ابتلا به این بیماری ها دخانیات است که از آن غافل می باشند.

وی ادامه داد که فرد سیگاری هم خودش و هم خانواده و اطرافیان خود را در معرض ابتلا به سرطان ها قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سرطان ها براثر مصرف سیگار بروز پیدا می کنند، گفت: ۹۰ درصد بیماران سرطان ریه، سیگاری هستند.
آزاده با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، گفت: استفاده نکردن سیگار و قلیان، مقابله با چاقی، استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش کردن را از عوامل جلوگیری از ابتلا به سرطان ها است.

خبرنگار: مریم گرابیان

اسکرول به بالا
Scroll to Top