از سرطان پیشگیری کنید

از سرطان پیشگیری کنید

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”7283″ img_size=”full” alignment=”center” css_animation=”appear”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]بررسی‌ها و آمارها نشان می‌دهند از طریق تغذیه می‌توان از بروز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد سرطان‌ها جلوگیری کرد.
تغذیه در ۲ بعد تاثیر دارد؛ یکی نیازهای بدن به آنتی‌اکسیدان است.
نوع دوم، در جوامعی که از منابع فیبر نامحلول و محلول استفاده نمی‌کنند و گرایش به مصرف گوشت‌های فرآورده‌ شده دارند؛ در نتیجه فیبر لازم وارد بدن آنها نمی‌شود. این فیبرها با جذب آب، به مواد دفعی حجم می‌دهند و این حجم باعث حرکات روده و ایجاد لغزندگی شده و باعث زیاد شدن سرعت خارج شدن موادی که حاوی رادیکال‌های آزاد هستند می‌شوند.
رادیکال‌های آزاد از طریق تنفس، مایعات و جامدات وارد  بدن می‌شوند، از طرف دیگر چیزهایی که در آب محلول هستند می‌توانند سرعت جذب قند و چربی را کند کنند.
از دیدگاه کارشناسان تغذیه باید در هرم غذایی از ۶ تا ۱۱ واحد غلات استفاده کنیم؛ ضمن اینکه باید ۳ تا ۷ واحد سبزیجات استفاده کرده و بیشترین نیاز بدن را از سبزیجات تامین کنیم.
سبزیجاتی که در زمین و آب سالم پرورش یافته‌اند از جهت دارا بودن روی، منیزیم، پتاسیم، فیبرها و رنگ‌هایی که دارند، ترکیباتی هستند که به سیستم هضم و جذب کمک می‌کنند و می‌توانند رادیکال‌های آزاد را قبل از حمله کردن به سلول کند کرده و از سرطانی شدن آنها جلوگیری کنند.
همچنین روزانه باید ۲ تا ۵ واحد میوه مصرف کنیم،(هر واحد میوه شامل ۱۰۰ گرم است و هر ۱۰۰ گرم میوه نیز ۶۰ کالری ایجاد می‌کند) البته باید بدانیم اگر در مصرف میوه زیاده‌روی کنیم، فروکتوز آن باعث افزایش تری‌گلیسیرید شده و بر روی کبد اثر می‌گذارد.
میوه‌ها و سبزیجات رنگین ترکیباتی دارند که ضد زنگ هستند؛ مانند طالبی، زردآلو،  انبه، انواع توت‌ها و تمشک که بهترین میوه‌ها برای سلامتی هستند.
میوه‌هایی که در فصل‌های مشخص عرضه می‌شود نیاز بدن ما را به ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها تامین می‌کنند. مرکبات منابع آلی ویتامین c هستند و این ویتامین مواد معدنی همچون منیزیم و پتاسیم دارند.
هر انسانی با هر توان اقتصادی که دارد با آگاهی که نیاز است کسب کند، می‌تواند نیازهای بدن خود را تامین کند. ویتامین C عاملی است که می‌تواند آهن موجود در سبزیجات و غلات را جذب کند و در انتقال اکسیژن از هوا به داخل سلول‌ها و انتقال گاز کربنیک به خارج از بدن نقش داشته و باعث تولید و توزیع انرژی  و مواد غذایی برای سیستم دفاعی بدن شود.
و در نهایت هرچه مصرف گوشت و فرآورده‌های آن کمتر باشد، بهتر است و می‌توان با استفاده و مصرف حبوبات و غلات و همچنین غذاهایی مانند تخم مرغ و سیب‌زمینی این پروتئین‌ها را جایگزین گوشت کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اسکرول به بالا
Scroll to Top