دفتر نمایندگی بندرعباس

در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ دفتر نمایندگی ”موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور” با هدف کمک به بیماران مبتلا به سرطان در استان هرمزگان در شهر بندرعباس راه اندازی گردید.

این موسسه با توجه به نیاز سنجی های صورت گرفته و آمار مبتلایان به سرطان در هرمزگان و استان های مجاور، به دلیل تشخیص دیر هنگام این بیماری و عدم وجود حمایت‌های اجتماعی، ایجاد شعبه ای در بندرعباس را یک ضرورت دانسته و پس از نشست های متعدد با سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله مجمع خیرین سلامت استان و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اقدام به افتتاح شعبه در بندرعباس جهت یاری رساندن به بیماران مبتلا به سرطان نیازمند نمود تا بتوانند بخشی از رنج دردمندان و محرومان مبتلا به این بیماری را بکاهد.

پس از رایزنی های انجام شده و نظر مثبت استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مصوب گردید تا دفتری در بخش رادیوتراپی و شیمی درمانی امید به این موسسه اختصاص داده شود و رسما فعالیت خود را در جهت خدمت رسانی به بیماران آغاز نماید.

افتتاح دفتر “موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور” در بخش رادیوتراپی و شیمی درمانی امید همزمان با افتتاح و راه اندازی این بخش در بیمارستان شهید محمدی صورت گرفت. همچنین، به منظور رفاه حال بیماران بستری شده در بخش، این موسسه اقدام به تهیه برخی خدمات رفاهی برای اتاق های بستری نمود.

در جلسات مدیرعامل ”موسسه خیریه نور” جناب آقای مهندس ادهمی با معاونت اجتماعی استانداری هرمزگان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مقرر گردید تا موسسه در زمینه حمایت مادی از بیماران نیازمند مبتلا به سرطان از جمله پرداخت کمک هزینه های دارو و درمان، تجهیز و راه اندازی بیمارسرای مختص بیماران مبتلا به سرطان و نیز فعالیت های اطلاع‌رسانی جهت آگاهی بخشی و گسترش فرهنگ پیشگیری از سرطان، اقدامات و همکاری لازم را داشته باشد.

شعبه بندرعباس “موسسه خیریه نور” اقدام به حمایت مادی جهت تامین هزینه های دارو و درمان و نیز خدمات رفاهی به بیماران مبتلا به سرطان می نماید. تشکیل قریب به ۵۰۰ پرونده از ابندای فعالیت این شعبه تا شهریور ۹۸ از جمله خدمات دفتر بندرعباس موسسه نور است.

خلاصه ای از دستاوردها و فعالیت های صورت گرفته در این استان از ابتدا تا کنون به شرح ذیل می باشد:

  1. برگزاری سمینار آموزشی بررسی مسائل پیرامون سرطان های شایع در زنان و درمان های جدید و مشکلات شایع در بیماران مبتلا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  2. تجهیز و راه اندازی بیمارسرای ۲۴ تخت خوابی امید با امکانات رفاهی، جهت اسکان بیماران نیازمند مبتلا به سرطان که از ابتدای راه اندازی این بیمارسرا تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۸، ۸۲۵۷ نفر روز، بیمار و یک همراه اسکان داده شده اند.
  3. پیگیری تهیه زمین برای ساخت یک بیمار سرای مجهز و مختص بیماران مبتلا به سرطان
  4. تهیه و توزیع تراکت مرتبط با پویش ملی مبارزه با سرطان در موسسات آموزشی و مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
  5. توزیع بسته های آموزشی در سمینارها و کنفرانس های مرتبط با سرطان
  6. ایجاد زمینه جذب داوطلبین و نیکوکاران در سطح استان.
  7. انتخاب شدن به عنوان یکی از دو سمن برگزیده استان هرمزگان جهت عضویت دایم در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده معاونت اجتماعی استانداری هرمزگان.
  8. تعامل با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی پیرامون تخفیف های دارویی سهم بیماران.
  9. اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی پیرامون فعالیت های موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور و انتشار نکات آموزشی در خصوص اقدامات پیشگیرانه.
  10. همکاری درتامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز بخش شیمی درمانی در حد توان و وسع موسسه خیریه نور.
اسکرول به بالا
Scroll to Top