دفتر نمایندگی خرم آباد

استان لرستان دارای جمعیتی بالغ بر ۱,۷۵۰,۰۰۰ نفر می باشد. تا سال ۱۳۹۳ مراکز درمانی این استان فاقد امکانات مناسب جهت ارائه خدمات مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان می بود. متاسفانه تنها در بیمارستان شهدای عشایر شهرستان خرم آباد یک باب اتاق ۲ تخته با حداقل امکانات برای این بیماران اختصاص داده شده بود که متاسفانه پاسخگوی هیچ یک از نیازهای درمانی بیماران مبتلا به سرطان بخصوص در بحث شیمی درمانی نبوده و بیماران بی بضاعت و کم بضاعت این استان ناگزیر بودند علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری سرطان و هزینه های بالای درمان و کنترل بیماری خود، رنج و هزینه سفر به شهرهای بزرگ از جمله تهران و یا استان های برخوردار را به جان بخرند و به این مراکز مراجعه نمایند، که این مهم مشکلات عدیده ای برای این بیماران و خانواده هایشان در پی داشته و ایجاد می نمود.

در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ با همت موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان “نور” و همراهی و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استان، عملیات احداث فاز اول اولین مرکز شیمی درمانی در مرکز استان و در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در زمینی به ابعاد ۴۰۰ متر مربع با ظرفیت ۱۳ تخت سرپایی آغاز گردید. این مرکز به لطف خداوند و همراهی خیرین و حامیان موسسه خیریه نور و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان با مشارکت دانشگاه در طول مدت کمتر از یکسال تکمیل گردیده و پس از تجهیز با امکانات به روز و مطابق با استاندارد های جهانی در مورخه 1395/09/28 مورد بهره برداری قرار گرفت. در فاز دوم و در راستای اهداف استراتژیک موسسه خیریه نور برای آن استان، در کنار بخش سرپایی، سایت بستری بیماران با ۱۳ تخت بستری ساخته و در مدت کوتاهی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در حال حاضر مرکز شیمی درمانی خرم آباد با ۲۶ تخت فعال (۱۳ تخت سرپایی و ۱۳ تخت بستری) در حال ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان استان لرستان می‌باشد.

از سوی دیگر و با مشارکت بانک ملی شعبه استان لرستان، به منظور رفع نیاز بیماران به انجام پرتو درمانی، مرکز رادیوتراپی راه اندازی و در سال ۹۵ مورد بهره برداری قرار گرفت که در قالب قرارداد فی مابین موسسه خیریه “نور” و مرکز مذکور بیماران به این مرکز معرفی و از خدمات رایگان آن بهره مند می گردند.

اهم اقدامات و خدماتی که به بیماران مبتلا به سرطان در استان لرستان توسط موسسه خیریه “نور” ارائه میگردد به طور اختصار به قرار ذیل است:

  1. تکریم بیماران و همراهان با امکانات تهیه شده در بخش خیریه آنکولوژی “نور”
  2. ویزیت رایگان بیماران مبتلا به سرطان توسط مجرب ترین متخصصین آنکولوژی در بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد
  3. استفاده همراهان بیماران از خدمات اسکان رایگان (همراه سرا) حسب مورد و ضرورت
  4. کمک های دارویی به بیماران از سوی موسسه بر اساس شرایط بیمار و در صورت نیاز با تشخیص مددکار اجتماعی موسسه خیریه “نور”
  5. کمک های متفرقه به بیماران مبتلا به سرطان مانند اهداء بسته های حمایتی در مقاطع مختلف
  6. انجام کارهای فرهنگی بمنظور آگاهی مردم از کمک های خیر خواهانه به بیماران مبتلا به سرطان
  7. انتشار و توزیع بروشور و تراکت های آموزشی جهت آگاهی بخشی عمومی در خصوص سرطان و روش های پیشگیری یا کاهش ریسک ابتلا
  8. معرفی بیماران به خیرین و مراکز امدادی و خیریه ای جهت کمک های موردی (مالی، دارویی)
اسکرول به بالا
Scroll to Top