همایش پایش و پیشگیری از سرطان پستان مرکز شیراز 4

همایش پایش و پیشگیری از سرطان پستان مرکز شیراز

موسسه خیریه نور مرکز شیراز برگزار می کند:

همایش پیشگیری از سرطان پستان

موسسه خیریه نور در تاریخ 19 آذر ماه همایشی با عنوان پایش و پیشگیری از سرطان سینه در سالن اجتماعات بیمارستان امیر برگزار شد. این همایش با حضور پزشکان فوق تخصص آنکولوژی و هماتولوژی و جراحی سرطان برای عموم مردم برگزار شد.

در این میان شرکت کنندگان که شامل خیرین و بیمارانی شفا یافته هم بودند و همچنین مسئولین بهداشت شهرستان های مختلف استان با وجود مسافت جهت فراگیری از مطالب همایش تا بتوانند هر چه بهتر در مراکز خود عمل کنند آمده بودند.

در پایان همایش شرکت کنندگان خواستار برپایی اینگونه همایش ها جهت آگاهی بخشی عامه شدند.
دبیرعلمی همایش پایش و پیشگیری از سرطان پستان گفت: این همایش با هدف آشنایی عموم مردم با سرطان پستان و پرسش و پاسخ پیرامون آن برگزار شد.

دکتر «علیرضا رضوانی» اظهار داشت: این سرطان در صورت تشخیص به موقع و درمان مناسب، به طور کامل قابل درمان است. بهبود یافتگان سرطان پستان، بیشترین تعداد بیماران مبتلا به سرطان درمان شده در دنیا و ایران هستند.

حمایت روانی از بیماران مبتلا به سرطان، غربالگری سرطان پستان، مراقبت از عوارض و مشکلات لنفاوی بعد از جراحی پستان، ریسک فاکتورها و گروه های در معرض خطر سرطان پستان، بررسی اولیه توده های سینه (خوش خیم و بدخیم) و چهارچوب درمان سرطان پستان از موضوعات مورد بحث این همایش بود.

دکتر «رضوانی» با بیان اینکه هر توده پستان سرطانی نیست، گفت: توده های پستان می توانند از نوع خوش خیم، فیبروآدنوم و یا کیست های خوش خیم باشند.

او با اشاره به اینکه زنان بالای 40 سال باید سالیانه ماموگرافی انجام دهند، ادامه داد: همه زنان در خطر ابتلا هستند، اما زنانی که در بستگان سابقه سرطان پستان دارند و در معاینات، علامت یا یافته های غیر عادی تشخیص داده شود، باید به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

این فوق تخصص هماتولوژی آنکولوژی گفت: با خودآزمایی، ورزش، وزن ایده آل، رژیم غذایی سالم و کاهش استرس می توان از بروز به سرطان پستان پیشگیری کرد.

دکتر«رضوانی» در پایان افزود: درمان سرطان پستان، شامل شیمی درمانی، هورمون درمانی، مراقبت و پیگیری تا اتمام درمان می باشد.

 

 

 

پیمایش به بالا
Scroll to Top