پویش مبارزه با سرطان در مرکز ایلام6

پویش مبارزه با سرطان در استان ایلام همزمان با هفته جهانی سرطان

پویش ملی مبارزه با سرطان در استان ایلام برگزار گردید.

پویش ملی مبارزه با سرطان با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، مدیر کل امور بانوان استانداری، فوکال پوینت آنکولوژی استان، نمایندگان امور بانوان ادارات، مدیران ستادی و کارکنان حوزه‌های مختلف دانشگاه، مربیان و دانش آموزان دبیرستان تربیت شهر ایلام و جمعی از عموم مردم در سالن اجتماعات هلال احمر استان برگزار گردید.

در ابتدای همایش دکتر جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر از حضور متخصصین و مسئولین و سایر حضار در این پویش تصریح نمود: پویش ملی مبارزه با سرطان هر ساله یکم تا هفتم بهمن ماه در سراسر کشور برگزار می گردد. دکتر صادقی فر در ادامه ضمن ارائه آمار سرطان در جهان، کشور و استان به صورت مختصر توضیحاتی در خصوص بیماری سرطان ارائه نمود و عوامل موثر بر پیشگیری و همچنین بروز این بیماری را به اجمال شرح داد.

دکتر حسن نورمحمدی، فوق تخصص آنکولوژی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش هایی و تاثیر مثبتی که بر آگاه سازی و حساس سازی جامعه دارند بیان نمود: شاید واژه سرطان باعث ایجاد ترس و نا امیدی در بین مردم شود ولی امیدواریم با همت مسئولین و افزایش آگاهی مردم بتوانیم بر این ترس غلبه کنیم چرا که سرطان پایان زندگی نیست. دکتر نورمحمدی تصریح نمود: برخی از سرطان ها تا ۴۰ درصد قابل پیشگیری و برخی از انواع سرطان ها تا ۵۰ درصد قابل درمان هستند یعنی می توانند به طور کامل ریشه کن شوند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به علائم کلی و اختصاصی انواع سرطان ها بر غربالگری افراد جهت تشخیص زودهنگام سرطان های سینه، سرویکس (دهانه رحم)، کولون و پروستات که در کشور و استان انجام می شود تاکید نمود. دکتر نورمحمدی در پایان روش های موثر بر پیشگیری از ابتلا به سرطان از جمله؛ عدم مصرف دخانیات، ورزش مناسب، تغذیه سالم، گرایش به معنویات و… را عنوان کرد.

در انتهای همایش خانم شیرخانی، مدیرکل امور بانوان استانداری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در راستای فرهنگ سازی برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری های مزمن اقدامات ارزشمندی انجام داده است که قابل تقدیر می باشند. وی افزود: با توجه به نقش سلامت بانوان در ارتقاء و حفظ سلامت خانواده و جامعه بایستی بانوان خودمراقبتی را در اولویت کارهای خود قرار دهند و از لحاظ جسمی، روحی و عاطفی مراقبت های لازم را از خود به عمل آورند.

در انتهای این برنامه که به همت روابط عمومی دانشگاه، با پوشش مناسب صدا و سیمای مرکز ایلام همراه بود، ضمن توزیع پمفلت و‌ بروشور مرتبط با پیشگیری و‌ مبارزه با سرطان توسط همکاران مرکز بهداشت شهرستان ایلام، اقدام به کنترل فشارخون، اندازه گیری قد و‌ وزن و ارائه توصیه های تغذیه ای به شرکت کنندگان شد.

اسکرول به بالا
Scroll to Top