برگزاری همایش در ساختمان مرکزی راه آهن

به مناسبت هفته سرطان؛ برگزاری همایش در ساختمان مرکزی راه آهن

موسسه خیریه نور به مناسبت روز جهانی سرطان مصادف با چهارم فوریه ، 15 بهمن ماه اقدام به برگزاری یک همایش با هدف آگاهی بخشی در حوزه سرطان برای پرسنل راه آهن در بخش ستاد مرکزی این مجموعه نمود.

همایش از ساعت 9 صبح روز دو شنبه 10/11/1401 در سالن الغدیر ساختمان شهدای راه آهن شروع شد. موضوع همایش نقش تغذیه در عملکرد و سلامت دستگاه گوارش و همچنین درخصوص تشخیص، پیشگیری و روشهای درمانی سرطانهای گوارشی بود. سخنرانان جناب آقای دکتر سید امیر منصور رضا دوست فوق تخصص گوارش بزرکسالان و سرکار خانم سارا صرافی زاده متخصص تغذیه بودند که در پایان هم جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید.

درخصوص تغذیه خانم دکتر صرافی زاده نکات قابل توجهی را درمورد استفاده زیاد فست فودها و بشقاب غذایی روزانه همچنین در مورد میزان دریافت انواع ویتامین ها و مواد معدنی و عدم حذف کامل گوشت و چربیها از سبد غذایی صحبت کردند و آقای دکتر رضا دوست هم در مورد ریسک فاکتورهای ابتلا به سرطان معده، روده و پانکراس صحبت کردند و همچنین در مورد روشهای غربالگری سرطان معدوه و روده  توضیحاتی بیان کردند نکته قابل توجه در سخنان دکتر این بود که  افرادی که یکی از اقوام درجه یک یا دو نفر از فامیلهای درجه دوی آنها مبتلا به سرطان هستند حتما باید چکاب دوره ای داشته باشند تا از بروز سرطان پیشگیری یا در مراحل اولیه تشخیص داده شود. درپایان با توجه به سوالات زیادی که در مورد کبد چرب بود در این مورد نیز توضیحات مختصری را ارائه نمودند.

مدعوین در این جلسه سوالات زیادی از پزشکان پرسیدند که به همه این سوالات پاسخ داده شد. جلسه در ساعت 12 ظهر خاتمه یافت.


اسکرول به بالا
Scroll to Top