همایش تشخیص و پیشگیری و درمان سرطان ریه

برگزاری همایش آشنایی با اصول پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان ریه در استان ایلام

همایش آشنایی با اصول پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان ریه با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی، نماینده دادستان ایلام، متخصصین ریه و انکولوژی، پیام گزاران سلامت ادارات کل استان و جمعی از بیماران مبتلا به سرطان در سالن همایش های هتل زاگرس ایلام برگزار گردید.

در ابتدای همایش سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیر مقدم مهندس ادهمی مدیر عامل موسسه خیریه نور و سایر مدعوین اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا ابتلا به سرطان می باشد و همین امر سبب می شود افراد مبتلا به سرطان، خانواده های آنان و حتی جامعه درگیر مشکلات زیادی از جمله بار مالی و روانی بیماری شوند.

دکتر محمد کریمیان در ادامه به آمار مبتلایان به سرطان های مختلف و سرطان ریه در دنیا و در ایران اشاره کرد و گفت: هرسال در کشورمان ۷۰ هزار مورد جدید سرطان به آمار بیماران اضافه می شود که نیاز است به مسئله پیشگیری اهمیت بیشتری داده شود.

 وی در ادامه بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان ریه تاکید کرد و گفت: با تشخیص به موقع سرطان بخصوص سرطان ریه می توانیم از هزینه های مرتبط با این بیماری به میزان زیادی بکاهیم.

 وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت در کشور تا حدود بسیار زیادی باعث کاهش دغدغه‌های بیماران در خصوص هزینه‌های درمان شده است اما با این حال به خاطر محرومیت‌هایی که متوجه استان ایلام هست می طلبد تاجهت برخورداری مردم استان از خدمات درمانی مطلوب، تلاش های بیشتری صورت پذیرد.

دکتر کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وجود مرکز پرتودرمانی یکی از مراکز مورد نیاز بیماران سرطانی در استان است که متاسفانه وجود آن مغفول مانده لذا در تلاشیم که در روزهای آتی مراحل احداث این مرکز در سطح استان آغاز شود تا از اعزام بیماران به دیگر مناطق کشور برای دریافت این خدمات جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات موسسه خیریه نور گفت: افتتاح دفتر نمایندگی موسسه خیریه نور شعبه ایلام نقطه امیدی برای بیماران مبتلا به سرطان در سطح استان می باشد.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه با داروخانه شهید مصطفی خمینی(ره) جهت تامین هزینه های دارویی بیماران مبتلا به سرطان و راه اندازی بخش انکولوژی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) از اقداماتی است که برای کاهش مشکلات بیماران مبتلا به سرطان می باشد.

مهندس هوشنگ ادهمی مدیر عامل موسسه خیریه نور تصریح نمود: استان ایلام با توجه به اینکه دارای متخصصین انکولوژی و متخصصین سرطان بومی می باشد ظرفیت بالایی برای توسعه دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شعار اصلی موسسه خیریه نور که می گوید:” من از سرطان قوی ترم، امید از سرطان قوی تر است و آگاهی از سرطان قوی تر است” موسسه خیریه نور فعالیت خود را با امید پیش می برد.

مهندس ادهمی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان مجموعه فعالیت های موسسه خیریه نور در کشور پرداخت و گفت: موسسه خیریه نورعلاوه بر حمایت درمانی و داروئی از بیماران مبتلا به سرطان در زمینه های آموزشی و برگزاری سمینارها و کلاس های آموزشی خودمراقبتی نیز فعالیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مسئول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن خیرمقدم به مهندس ادهمی و تقدیر از اقدامات مرکز مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در جذب موسسات خیریه ملی وحضور آنها در استان ایلام بیان نمود: انجام کار خیر جوشش باطنی است و از مهر و محبت و لطافت روحی روانی نشاًت می گیرد.

وی افزود: اگر کارهای خیر با انگیزه گره گشایی از مشکلات نیازمندان و دور از شعارزدگی باشد در خیلی از عرصه ها عملکرد موفقی خواهد داشت.

دکتر جمیل صادقی فر رئیس مرکز مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به مسئولان استانی و خصوصاً مهندس ادهمی مدیر موسسه خیریه نور اظهار داشت:با افتتاح دفتر موسسه خیریه نور در استان، ایلام جزو ۶ استانی است که از خدمات تخصصی در حوزه سرطان از سوی موسسه خیریه نور حمایت خواهد شد.

وی بیان داشت: از همه عزیزانی که در راستای استقرار دفتر موسسه خیریه نور در استان تلاش نموده اند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و قطعاً این تلاش‌ها در پیشگاه خداوند دارای اجر و پاداش معنوی خواهد بود.

در ادامه این همایش نیز دکتر حسن نورمحمدی فوق تخصص انکولوژی در رابطه با نقش رادیوتراپی و شیمی درمانی در درمان سرطان ریه، دکتر اسماعیل قاسمی فوق تخصص ریه در رابطه با تازه های تشخیص سرطان ریه، دکتر عباس قیصوری در مورد اپیدمیولوژی سرطان ریه و

دکتر علیرضا اسماعیلی نیز در خصوص پیشگیری ازسرطان ریه مطالبی را برای حاضران تشریح نمودند.

 

 

 

پیمایش به بالا
Scroll to Top