خدمات روانشناسی

در بسیاری از افراد تشخیص بیماری سرطان باعث تغییرات اساسی در سبک زندگی ایشان می شود و ابعاد جسمی، روانی و اقتصادی و اجتماعی زندگی بیمار و اطرافیانش را تحت تاثیر قرار می دهد.

امروزه پیشرفت در حوزه درمان سرطان باعث افزایش تعداد بیماران سرپایی شده و چشم انداز بهتری برای بیماران مبتلا مشاهده می گردد اما همچنان تجربه این بیماری می تواند هم برای بیماران و هم برای کسانی که از آنها مراقبت می کنند، بسیار سخت و دشوار باشد. تحقیقات نشان می دهد یک نفر از هر چهار نفری که به این بیماری مبتلا شده اند، به مشکلات روانشناختی دچار میشوند و به حمایت در این حوزه نیاز دارند.

از شایع ترین مشکلات روحی و روانشناختی که بیماران مبتلا به سرطان با آن درگیر میشوند، افسردگی، اضطراب و اختلال در عملکرد اجتماعی می باشد که در صورتیکه این موارد درمان نگردد میتواند موجب کاهش اثربخشی درمان های داروئی و مراقبت های پزشکی گردد.

خدمات روانشناسی برای بیماران مبتلا به سرطان در ایران هنوز بسیار ناشناخته است. موسسه خیریه نور در تلاش است تا نسبت به تشخیص شکاف ها و کمبودها در مراقبت های پس از درمان فعالیت نماید. در این راستا با هدف کاهش ترس ناشی از این بیماری در صدد ارائه خدمات با کیفیت و به موقع به افراد می باشد تا ترس آنها از بیان کلمه سرطان از بین برود. همچنین با ارائه خدمات روانشناسی سعی دارد تا بیماران و اطرافیان وی با دریافت مشاوره بتوانند مهارت های لازم در خصوص پذیرش و مقابله با اختلالات روانی غیرمنتظره را کسب کرده و در تمام طول دوره درمان خود آسیب های ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

درخواست خدمات از موسسه خیریه نور
بیماران مبتلا به سرطان

اسکرول به بالا
Scroll to Top